Bekje's bekje.

on zaterdag 7 oktober 2017



Gedoe joh, vandaag weer hier.. Echt, van alles gebeurde er weer vandaag, iedereen loopt maar in en uit. En mij zien ze niet, hier op mijn paal. Aaien? Ho maar. 

Het begon al vanmorgen vroeg. Zo´n karretje rijdt langs met alwéér nieuwe dieren erin. Oh ... het is een jong bokje. Die komt zeker voor de geiten. Negen geiten zijn hier, en dan één zo´n jong bokje erbij. Die zal het wel druk krijgen ..

En even later komt er alweer wat aan. Oh het is de schaapherder. Die ken ik wel. Hij heeft een emmer vol spul bij zich. Maar even kijken, misschien zit er wel een vette vis in. Of een lekkere muis. Je kan nooit weten.






Maar nee hoor niks vis en niks lekkere muis. Er zitten spuiten in.

Zo'n schaap he, die is zo log. Moet je zien hoe die zit op z'n billen. Zo zou een kat nou echt nooit zitten. Hij krijgt een spuit onder z'n oksel. Ik hoef dat niet. Ik krijg gewoon een pilletje, tegen de wormpjes.

Gewoon ..... een lekker pilletje.






Zo'n schaap kan zichzelf ook niet schoon houden. Die hoeven bijvoorbeeld, die moeten gekapt worden met een mesje. Net zoals mensen, die moeten hun nagels ook afknippen.

Ze zouden wat meer moeten krabben ..... daar heb je die dingen toch voor?

Of die schapen weer op een berg zetten, waar ze thuis horen. Niet op zo'n kletsnat Hollands weiland. Maar ja .... wie luistert er nou naar een katje ...





Kijk we krijgen ook nog visite. Ha, dat betekent veel aaien! Alle visite wil mij altijd aaien! 

Helaas wordt de visite meteen aan het werk gezet. Niks aaien dus. Ze moeten helpen, want er komt nóg een dier aan. Een lawaai komt daar uit die kar.  

Iedereen moet helpen om die kar dicht te houden. Wat voor monster komt er nu weer bij? Het is al wel vol genoeg hier toch?






Aha ik zie het al.

Zo'n reus van een ram is het. Die komt voor de dames schapen zeker.

Moet je zien joh, de ram krijgt een stempelkussen op zijn buik!! Dan kan je zien welk schaap hij ... eeeeh .... gestempeld heeft!

Geen énkele privacy heb je hier als beest!





Haha kijk daar gaat King Kong.

Kennismaken met de dames.





Nou ik ga morgen wel even kijken .... welke dames een groen stempeltje hebben. 😊

En alweer komt er wat het erf op rijden. Een grote kar houtsnippers. Die kreeg vrouwtje, van iemand uit de buurt. Wel drie van die bergen kwamen er ... wat moeten ze daar toch mee? Al die troep hier.

Eten kan je het niet.









Nou, ze is er weer blij mee. Mij best.

Ik ga maar es lekker achter de visite wegkruipen! :D






3 reacties:

Anoniem zei

Ik denk Bekje dat de schade s,avonds is ingehaald door de visite en dat jij en Brit veel aaitjes en knuffels hebben gekregen. Jullie zijn zo leuk.

Helena zei

Komt alles ook nog op Internet. Geen privacy. ..... ;-)
(Gelukkig maar voor ons)
Helena

Happy Earl Grey zei

Heerlijke fotot's! Hartelijke groet El