Dubbele mattenklopper methode.

on dinsdag 29 augustus 2017





Een gewone dinsdag.

Gewoon je werk doen en genieten van het mooie nazomertje en ...  natuurlijk met Brit en Bekje steeds om ons heen.

Brit is weer helemaal de oude, op de kracht in haar achterpoten na. Maar daar doen we oefeningen mee. Oefeningen die ik vroeger deed met mensen, met heup- en bekken klachten, die doe ik nu met de hond.

Waarom niet? Het heupgewricht van een hond lijkt wel iets op dat van een mens.

En verder eten we er goed van, van de tuin.






Vanavond kookte oudste dochter voor ons.

Eigenlijk heel simpel, een lading groenten, wat aardappelen, en veel kaas, en dat dan in een ovenschotel. En oja tomatenblokjes gingen er ook nog door.

Wij kregen een hele schuif op ons bord geschept en het ging weer schoon op allemaal.






De pruimen zijn nog steeds niet droog. Wat een gedoe met die dingen.

Inmiddels liggen ze boven op een handdoek. Tot ze ooit een keer droog zijn en in een pot kunnen. Maar ik denk niet dat ik nog een keer pruimen ga drogen. Veel te veel gedoe.





Vanmiddag ging ik de fietsenschuur opruimen, en daar lag nog wat rogge. Een stuk of wat schoven. En toen ik die weghaalde schoten er twee dikke ratten uit. Zo hups de sloot in.

Op de plek waar ze zaten was de rogge helemaal fijn gemaakt en was een nest gemaakt.

Maar ja die willen we hier niet. Ratten. Dus die schoven moesten even worden gedorst, en opgeruimd. maar waar dors je dat mee? Ik heb die mooie dors stokken niet meer. Dan maar wat proberen.




Met een stok? Dat ging wel goed maar de stok brak.

Met klompen eroverheen lopen en stampen? Dat werkte niet. Met een zware bijl op de aren slaan? Dat werkt ook niet. De rogge vertikt het om uit de aren te vallen.

En dan .... de mattenklopper-methode. Ik had twee mattenkloppers. Die op elkaar gelegd en daarmee meppen. Wat denk je ???? Het regent korrels!!




Niet dat je daar nou weer meteen de Nobelprijs mee wint .... met de dubbele mattenklopper methode ... maar toch leuk.

Met bezems kan het ook, dat hebben we jaren geleden al gedaan ... met die aller aller eerste rogge. Eén schoof was het. :D





6 reacties:

Anoniem zei

Misschien de pruimen verder laten drogen in de droogmachine. Morgen gaat het regenen. Fijn dat het met Brit de goede kant op gaat.

Anoniem zei

Wat fijn dat Brit en Bekje het samen zo goed kunnen vinden en gezellig bij jullie in de buurt blijven. Mooi dat Brit weer zo goed opgeknapt is en dat je de kennis hebt om oefeningen met hem te doen. Jullie boffen met twee van zulke lieve beestjes en zij boffen met jullie, er wordt prima voor hun gezorgd.

Anoniem zei

Oh...die tweede foto.....om in te lijsten!!

Hennie Hogendoorn zei

fijn dat het goed gaat met de hond .maar de rogge ga je toch zeker niet meer eten hey in verband met die ratten.

Helena zei

Wat fijn dat het beter gaat met Brit!!
En die ratten... Ze horen bij het platteland maar ik heb er nooit aan kunnen wennen. Ik weet ook niet wat dat is.

Wonen en leven in Roemenie zei

De pruimen drogen gaat het snelst met de droogmachine of je moet heel warm weer hebben in Nl. Wat een schattige foto's van hond en kat.