Groenteclubmarkt Bussum.

on zaterdag 10 juni 2017




Hallooooooo Bussum!!!

Daar waren we weer eens! En wat een drukte is het hier in het centrum. Vooral daar vlakbij het Klooster Marienburg .....





Daar is zeker wat te doen???

Ja hoor kijk maar daar is weer de jaarlijkse Groenteclubmarkt! De Groenteclub, ooit opgericht door Barbara Bolt, is zo´n succes dat er een hele markt omheen georganiseerd is. Elk voorjaar wordt die nu gehouden, vol duurzame en gezellige kraampjes.




 



En kijk wie hebben we daar ook? Tassenteam Bussum!  Daarom ben ik hier ook natuurlijk!

Zelf ben ik er eigenlijk 'uit' maar het is mooi om te zien hoe het team gewoon verder draait, met groot succes! Ze staan op allerlei markten, hebben daarbuiten ook opdrachten. En alles met de boodschap om plastic consumptie terug te draaien.

Supermooie tassen, voor 1 of 2 euro! Alles van kringloopstoffen en gekregen stoffen.








Bijna iedereen is er, Betty en Marjan en Marianne en Barbara en Petra. Neeltje kon niet helaas.

Ik hoef niks te doen. Alles is al opgebouwd en uitgestald en ik kan nog wel even een rondje lopen voor de drukte begint.





Omdat ik thuis die wollen schapenvachten heb liggen kijk ik goed rond voor kraampjes die met wol werken. Zoals deze, allemaal van vilt gemaakt. Leuk!

Maar het lijkt me wel een hele klus voor je van die die ruwe wol zulke prachtige spullen hebt gemaakt.





En daar is de kraam van de Groenteclub. En de dames van de organisatie, Annemarieke en Gaby en Barbara.


 





Maar dan snel terug, want het wordt erg druk bij onze kraam.

Het loopt echt storm voor de tasjes! Het is ook haast niks natuurlijk, één euro voor een stevig katoenen tasje, of twéé voor een ruime shopper ... sommigen nemen er een hele stapel mee, om een hele vriendinnenclub van een cadeautje te voorzien.

Veel dames naaien zelf ook wel, een enkeling wil wel komen meehelpen! Prachtig!!





Ondertussen maak ik een praatje met de buurvrouw.

Wat blijkt? Zij weet alles en alles van wol! Van ruwe wol verwerken, op alle mogelijke manieren. Ze maakt er prachtige spullen van. En ze geeft workshops! En ze is nog heel aardig ook!

Bregje Konings heet ze. Mocht je geïnteresseerd zijn.







Naast haar kraam zit één van haar leerlingen te spinnen. Ik krijg een uitgebreide uitleg, hoe je uit zo'n pluk wol een draad maakt. En die draden moeten dan worden getwijnd .... met een paar draden tot een dikkere draad gedraaid.

'Breekt dat niet?' vraag ik. Want ze zit behoorlijk hard te trekken.
'Oh dat geeft niks, dan pak je weer een volgende pluk en spin je gewoon verder.'





Erreg leuk. Bregje en ik maken de afspraak om na de zomer te kijken of we iets samen kunnen organiseren. Er zijn hier in Punthorst en omgeving zoveel schapen .... er is vast wel interesse om met die wol aan de gang te gaan.

Wordt vervolgd. In september. 😊

Dan weer .... tassen tassen tassen!!








Mocht je ook een tas willen? Of gewoon kijken? Kom dan volgende week naar de Open Dag van De Zonnehorst. Daar staan we ook weer.

Zelf kon ik het ook weer niet laten .... voor de dochters! 😊





3 reacties:

Marlon zei

Ziet er heel gezellig uit !!

Barbara zei

Het was echt een TOPdag!
Mooie foto's, ze geven goed weer hoe gezellig de sfeer was.

Wonen en leven in Roemenie zei

Altijd leuk en gezellig dit soort markten . En mooi dat het tassenproject zo doorloopt.

Henriette
www.onsleveninroemenie.blogspot.ro