Bekje.

on maandag 26 juni 2017





Er was veel om over te bloggen vandaag.

De oogsten die we binnen krijgen, de dingen die we ervan maken, de dochter uit Afrika die in het nest is teruggekeerd (met een lading troep dat wil je niet weten)

... en er was die nieuwe rubriek .... De Tomatendokter.

Maar het schuift allemaal één dag door.





Die katjes dus ... van zaterdag, daar gingen we toch steeds even kijken. Want waren ze nou verlaten of niet? Ze zagen er niet slecht uit, waren niet ondervoed, oogjes schoon. Maar een volwassen kat zagen we niet.

Wat doe je dan?

Laat je ze daar achter? Hopend dat er een moeder is? Of neem je ze mee, maar wat als de moeder dan toch terugkomt?

In de gaten houden dus. Dat wil zeggen, drie van de vier. Het vierde katje was helemaal niet schuw en wild zoals de anderen, en ze kwam steeds naar ons toe. Alsof ze mee wilde.

Tja ....






Ja soms doe je zoiets. Impulsief.

Nu hebben wij een kat. Ze heet Bekje en het gaat heel goed met haar. Ze eet, drinkt, is ontwormt en ontvlooit, en is al maatjes met Brit.

Foto? Ja dat is er even bij ingeschoten, alleen twee wazige heb ik. Maar er volgen uiteraard nog vele!





En mocht je je zorgen maken over nummer 2, 3 en 4. Die houden we in de gaten. Als er geen moeder komt gaan ze naar het asiel.









13 reacties:

Anoniem zei

Fijn dat het beestje bij jullie een thuis krijgt, er wordt vaak gezegd dat een katje zijn mensen uitkiest en niet andersom, dat ze graag mee wou met jullie is een goed teken, Het is fijn dat ze ook geaccepteerd wordt door Brit. Mooi dat jullie ook de andere drie in de gaten houden, als er geen moeder meer is om voor ze te zorgen, is het asiel de beste optie, zulke jonge poesjes kunnen nog goed geplaatst worden. Veel plezier met jullie Bekje.

Anoniem zei

Uit nieuwsgierigheid, hoe zijn jullie aan haar naam Bekje gekomen?

Es zei

Bekje is een bofbibs
X Es

Clarien zei

Het lijkt alsof ze geknoeid heeft, ze heeft een wit gezichtje met rode vlekken bij haar bekje. Eerst wilden we haar Morsje noemen, of Morsbekje, maar het is Bekje geworden. Past ook goed bij Brit.

Anoniem zei

Wat een schatje!

Petra1945 zei

Ik weet het natuurlijk niet zeker, maar zo'n rooie... Is het dan een kater of een poes? Een dikke kater die Bekje heet, zie ik nog niet voor me. Dan wordt het vast een Grote Bek.
Overigens: van harte gefeliciteerd met de aanwinst. Als ze jullie geadopteerd heeft, komt het allemaal vast goed.

Anoniem zei

Ik zou toch de katjes meenemen, of ze nu wel of geen moederpoes hebben. Nu verwilderen ze, en kunnen ze jongen krijgen, die weer verwilderen en samen kunnen ze ook overlast veroorzaken. En eenmaal volwassen zijn ze een stuk moeilijk te vangen en niet meer fatsoenlijk plaatsbaar.

Zem zei

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, ik wens je toe dat het een fijn huisgenootje wordt. Fijn dat het goed gaat met Brit samen.
Ik ben ook een echt poezenmens, wij hebben twee van die schatjes ;-)
Je weet vast wel dat poezen meestal darmstoornissen krijgen van gewone melk, er is kittenmelk in de handel.
En in verband met de drie broertjes / zusjes in het veld: als de moederpoes ze niet komt voeden - wist je dat een kat die een dag helemaal niets eet of drinkt al gauw leverschade kan oplopen? Ik schrok daar toen van en let nu beter op niet etende katten.
Succes verder met de reddingsactie!

Mijke zei

Ohhh wat leuk, ja soms moet het zo zijn he! Zo ben ik ook aan mijn kat gekomen, die stond voor mn neus en bleef maar achter me aan lopen. Tsja.... En op een boerderij zoals bij jullie is een kat vast geen overbodige luxe! En zo gezellig zo'n kleintje erbij. Ben je bij de dierenarts geweest voor onwormen enzo? Ik ben wel benieuwd hoe oud de DA het katje schat. Tussen de 9 en 12 weken begint de moederpoes de kittens af te stoten, ze worden dan echt zelfstandig. ALs je ze wilt vangen kun je dat het beste voor die tijd doen.

Clarien zei

We gaan volgende week even naar de dierenarts. Ben zelf ook benieuwd hoe oud ze is maar ik denk nog geen 9 weken.

Mijke zei

Nee dat denk ik ook niet, ik denk een week of 6, 7. Ik ben benieuwd!

DagelijkseOnzinDingen zei

Oh wat een plaatje die Bekje. Wel een beetje gekke naam. Want hoe moet dat nou als het een grote stevige Bek is geworden? :-)
Als ik dit soort plaatjes zie dan ben ik altijd zo jaloers dat ik niet een kat mag hebben. Zo allergisch. Balen, maar nu geniet ik lekker mee van de avonturen van Bekje.

Wonen en leven in Roemenie zei

Wat een schatje. Misschien is de moeder gewoon een boerderijkat die ergens in het veld haar kittens heeft gekregen .
Hier bij ons lopen 5 katten 2 van ons -3 van onze zoon en dat gaat heel goed met de hond. Ze geven de hond kopjes zo lief en Ulica de hond is op haar manier zorgzaam voor de katten. Hier steriliseren/castreren ze de kittens al heel jong mede vanwege alle zwefkatten . Misschien is het een idee om haar/hem te laten chippen mocht het weglopen dan is het altijd terug te vinden als ze in een asiel komt ofzo.