Betoverd.

on donderdag 23 maart 2017




Afbeeldingsresultaat voor lente



Vanmorgen zaten we op de bank, Lente en ik. Ik met een straf bakkie koffie en Lente met een kelkje dauwdruppeltjes. Die had ze vanochtend opgevangen, want ze staat gelijk met de zon op. Vanochtend was dat om half zeven. Maar elke ochtend staat ze vroeger op.

´Wat doe jij vandaag?' vroeg ik.
'Och ..... niet veel hoor. Beetje badderen, aaien, fladderen, druppelen, verwarmen, zachtjes blazen, zachtjes duwen .... ach 't heeft niet veel om handen .... wat ik doe. Alles doet zichzelf wel.'

Ben je benieuwd hoe ze eruit ziet? Wat zie je voor je als je aan Lente denkt? Zoiets?


Gerelateerde afbeelding

Gerelateerde afbeelding

Gerelateerde afbeelding

Afbeeldingsresultaat voor lentefee

Afbeeldingsresultaat voor fee

Afbeeldingsresultaat voor fee

Afbeeldingsresultaat voor fee

Afbeeldingsresultaat voor lente elf


Ja .... dat komt in de richting. Maar toch ......... toch is ze ook weer heel anders

Je kunt Lente niet omschrijven. Je kunt haar niet tekenen of fotograferen ... ze is eigenlijk onzichtbaar. Doorzichtig.

Ze bestaat uit een handvol dauw, een ragfijn briesje, een lichtgroen waas, een helder beekje ....



Afbeeldingsresultaat voor dauw

Afbeeldingsresultaat voor voorjaarsgroen

Afbeeldingsresultaat voor maart




... en het bijzondere is ... sinds ze bij ons logeert gebeurt er ineens zoveel. Alles lijkt betoverd.

Het speenkruid bloeit. Alle wintergroenten zijn aan het uitlopen.








De bloesems gaan open. De bijen vliegen op bloesems en wilgenkatjes.

En de mussen, die zijn dol van verliefdheid en ze stoeien de hele dag met elkaar. Je zou eens moeten zien hoe dat hier tekeer gaat op het erf en in de kapschuur. Jammer dat ze zo vlug zijn ik krijg ze niet scherp in beeld.

Maarre ..... die kolonie mussen gaat vast en zeker verdubbelen dit voorjaar! :D







En dat allemaal door de logee in de paardenstal.



3 reacties:

DagelijkseOnzinDingen zei

Ik zie je in gedachten zitten Lente en jij op een bankje! Je komt haar nu overal tegen, hier in mijn kleine postzegeltuintje waar de knoppen van de seringenboom er ineens zijn, de tulpen als een gek uit de grond schieten en dikke hyacinthen staan te bloeien met een enorme overgave. Ik ruik haar als ik s'morgens om half acht de auto in stap, ik voel haar door het briesje wat met mijn haar speelt en ik hoor haar door allerlei vogels die hun lenteliedje fluiten. Wat mij betreft is ze meer dan welkom.

Wat schrijf je leuk Clarien en zo gezellig dat ik via jouw blog mag meegenieten van al het moois dat de natuur biedt.
Groetjes
Annemarie

gewoonhannah zei

Zucht. Prachtig. DE Lente. Mooie blog!
Groet!

Barbara zei

Hoi Clarien, je laat ons zo meebeleven met hoeveel jij speciaal dit jaar van de lente houdt.
En volgens mij houdt de lente minstens net zo veel van jou!