Saturnus en Venus.

on vrijdag 25 november 2016





Morning has broken ...... in Punthorst.

Vanochtend vroeg zagen we de ochtendster, zo vlak voor het opgaan van de zon. Of misschien was het Saturnus wel. In elk geval was het mooi.

Maar verder heb ik geen lucht en sterren en zon en maan gezien. Het was bakdag.








Nou ja dat is overdreven. Alleen de ochtend was bakdag. Er staan nu ruim tweehonderd stukken taart en cake en brownie klaar in de paardenstal.

Ja want als je het hele dorp uitnodigt kun je maar beter goed voorbereid zijn! En als er nu onverhoopt geen sterveling langskomt morgen ........ dan gaan wij dus maaaaaandenlang taart eten! :D 

Ook kwam vandaag iemand langs, van het bedrijventerrein waar ik gisteren de briefjes had gepost. Een hele sympathieke meneer! Hij vroeg wat ik met de hele handel doe die we niet verkopen. ´Oh dan bel ik de kringloop om dat op te halen.´ 

Maarrr die meneer had óók interesse ... hij rijdt een paar keer per jaar naar de allerarmste dorpjes in Roemenie, om spul te brengen, en daar kunnen ze van alles gebruiken. Dus hij komt maandag kijken wat hij van het overgebleven spul kan gebruiken. Kijk daar word je toch ontzettend blij van .... van dat soort dingen?


  Afbeeldingsresultaat voor sterrenhemel



En vanavond, rond zessen, ook nog eens die mooie planeet Venus. Nou ja, ik denk dus dat dat Venus was, wat we in het zuidwesten zagen. Al die planeten zag ik in Bussum nooit. Hier wel.

En zie ik nog bloglezers, morgen? :-)



3 reacties:

Jeanneke zei

Ik zou graag komen kijken en kennismaken, Clarien, maar moet het even goed bekijken met het (openbaar)vervoer en de 'PI€T€RMANN€N'.
Een heel gezellige, drukke dag gewenst! Aan de ontvangst zal het niet liggen, met jouw heerlijke baksels:>)
En wat mooi om nu al te weten, dat bijna gegarandeerd alles een goed nieuw thuis of hergebruik vindt; is het niet hier, dan wel verderop in Europa.
Dat vind ik eigenlijk het allermooiste.
Lieve groet,

Jeanneke.

Anoniem zei

Clarien, hoe laat kunnen we komen? Leny

Bianca van Dalen zei

Helaas gaan wij dat niet redden, veel plezier!