Hulp.

on dinsdag 22 november 2016



Aanstaande zaterdag hebben wij hier boeldag op het terrein. Nou ja ...  niet met zo´n echte boelmeester helaas. Die bestaan nog wel, die boelmeesters, en dat zou heel mooi zijn geweest. Maar dit was op korte termijn bedacht en uitgevoerd, en dus doen wij het maar gewoon zelf.

In de kapschuur.

Het begint daar steeds meer op de sorteerafdeling van een kringloopwinkel te lijken, maar dan zónder sorteringsploegje. Sjonge, hoe pak je dat aan? Hoe zet je alles leuk neer? Een beetje er omheen lopen te dralen en te zuchten, dat schiet niet op. Maar er komt hulp opdagen!






Iemand uit het dorp, die ik eigenlijk maar amper ken, nog maar één keertje heb ik haar ontmoet, die reageert heel hartelijk op mijn nogal brutale app-je, of ze me wil komen helpen.

Ja hoor, ze wil wel helpen. Ze komt vanmiddag, en neemt nog een vriendin mee ook!!

Blij!! En met z'n drieën steken we de handen uit de mouwen.


 


We beginnen maar eens met alles wat vuil is schoon te poetsen. En stellingen neer te zetten, zodat je de boel kwijt kan. dat geeft meteen overzicht. Wat is er allemaal?

Ja en die stellingen, en de planken die erop komen te liggen, die hebben we weer te danken aan onze duizendpoot-timmerman, en aan de firma Jansen. Dat wordt gewoon even opgehaald en mogen we gebruiken.






En er kwam nog meer hulp voorbij vandaag. Mijn oom uit Zwolle kwam langs met de achterbak van de auto vól met dozen. Kristallen glazen en mooie koffiekopjes en van alles en nog wat. Alles keurig netjes ingepakt in papieren servetjes. Prachtig!!

Kijk zo krijg je steeds meer vertrouwen in de goeie zaak! Dank jullie wel oom en tante en nichtje!! :D






Alles krijgt langzaam aan vorm. Goh ... ik zou hier als dorpsgenoot best es willen shoppen! Begint er echt leuk uit te zien.








Maar de boeldag is niet alleen voor dorpsgenoten hoor! Iedereen mag komen! En een goed doel hebben we inmiddels ook al bedacht, nou ja buurvrouw Hillie heeft het bedacht en de dames uit het dorp vonden dat ook een heel goed plan.

Wat dat goeie doel is ... daar kan ik pas iets meer over zeggen als ik daar wat foto's van heb gemaakt. Misschien is daar morgen even tijd voor.

Om half vijf rijd de hulpploeg weg .... lieve meiden heel erg bedankt!!





Ja en dan rijd er s avonds in het pikdonker ineens dit het erf op .....





Het is de houthandelaar uit het dorp, die de eerste kuub hout komt afleveren. En die volgende week ons hooi komt ophalen. Wat een mooie deal!


8 reacties:

Es zei

wat een heerlijke contacten hebben jullie nu al zeg!
X Es

arcobaleno zei

Jammer, ik zou graag komen kijken maar helaas de plicht roept.
Gaan je emmers ook in de verkoop?
Succes Siny

Bianca van Dalen zei

Wat leuk zo'n boeldag, fijn dat je daar de ruimte voor hebt!

Anoniem zei

Keek vooral even op van de prachtige reproductie van het winterlandschap van Barend Cornelis Koekkoek. Origineel hangt in het Rijksmuseum. Heb het zaterdag op het Margriet Winterfestival bij een workshop proberen na te tekenen. Moest in korte tijd en erg moeilijk vanaf een ansichtkaart. Hier is alles duidelijker. Had geen enkele verwachting dat het van dezelfde schoonheid zou zijn, maar vond het vooral een prachtig schilderij.
Veel succes op de boeldag.
Groet MiekeR

Clarien zei

Ja mijn Bokashi set gaat ook in de verkoop! Die zijn vooral geschikt op een kleiner terrein, hier gaat nu alles gewoon .... uuhm ... zo de composthoop op.

Die reproductie ... ja ik vind hem ook prachtig. Ook omdat hij altijd bij mijn opa en oma hing. Knap dat je die na schildert!

Wendy zei

Wat een lieve mensen daar allemaal, daar wordt je gewoon warm van binnen van. Zou graag komen maar is even net te ver fietsen.

Wat glanst je gasfornuis nog mooi! Ik heb ook zo een molentje, superhandig en maal er ook van alles mee. Kummel, venkel en koriander voor in het zuurdesembrood. Lijnzaad en laatst zelf maanzaad. Dat wordt een pasta en heerlijk met boter, wat rum, suiker en kaneel bij oostenrijkse Sussspeisen.....

Unknown zei

Wat heerlijk zoveel hulp en veel succes met alle voorbereidingen voor a.s zaterdag. En langs komen is heel leuk, maar een beetje weg voor ons :)

Helena zei

Wat fijn al die Hulp! Ik hoop dat jullie alles kwijt raken. Super idee ook.