Leven uit een rugzak.

on donderdag 20 oktober 2016



Kom rustig binnen! De hoofdingang op dit moment is  ...... door onze toekomstige slaapkamer! Maar dat verandert per dag. Want waar getegeld of geschilderd wordt, daar kun je niet naar binnen. Nou dan neem je een van de overige drie deuren. Makkelijk zat.

De woonkamer en keuken zijn nu voorzien van een tegelvloer. Een juweel van een vloer is het!!

Erwin is een vakman. Hij weet precies de tegels zo te leggen dat er heel weinig materiaal overblijft. Toen ik de tegels bestelde was het advies om 10% extra te bestellen, vanwege de hoeken en randen. En vanwege tegelbreuk. Erwin moest daar om lachen, 'dat heb ik nog nooit nodig gehad,' zei hij. 'Van wat ik over hou kunnen jullie nog makkelijk een straatje buiten aanleggen.'





Hij beschermt de vloer ook goed. Omdat iedereen maar kriskras door het huis loopt zijn overal waar je niet langs mag emmers neergezet. Want het is op dit moment gewoon nog zijn vloer en nog niet onze vloer. Kenmerk van de echte vakman!

En iets waar ik niks van snap ..... hoe heeft hij in vredesnaam die tegel zo mooi om dat gebinte heen gekregen?? Om dat metselwerk heen? Er is geen naad te zien, alleen een uitgesneden vierkant. Tovenarij!! Of .... kijk ik nou niet goed.

Jan zegt dan ... ja dat heb'n wie eem'n optilt. (dat hebben we opgetild)  Maar zo goedgelovig ben ik niet meer na al die maanden tussen deze jongens. :D




 


De laatste weken hier is het echt 'leven uit de rugzak'. 's Ochtends in de auto, ontbijtje wegwerken, en op het werk hier van hot naar her rennen, meedenken, meehelpen (voornamelijk opruimen en de schafthoek verplaatsten enzo), en met leveranciers overleggen.

s Middags schaften met de heren, niks lekkere salade, maar gewoon een boterham, uit de rugzak, met een kale wortel ofzoiets erbij. Allemaal snel in de rugzak gemikt. En koeken. Die eet ik anders nooit maar ja hier dus wel. Veel koffie, dat ook. Wel gezellig hoor al die buurtpraat.

Maar kom, we kijken nog even bij Erwin, die de keukenhoek afmaakt. Morgen gaat hij de naden wegwerken. En dan is het hier klaar en kan maandag de keuken erin! Spannend!







De schilders werken ook hard door. Ook die hebben een deadline. Want ik wilde graag dat het boven klaar was, dan kan maandag het tapijt daar gelegd, en kunnen wij volgende week al onze dozen en spullen boven stallen. Want kasten ..... die heb ik nog amper.

Dus .... boven vandaag alle hens aan dek. En boven is het schilderwerk nu klaar!




En ondertussen kwam Bertie meekijken hoe de kleuren waren. Ze vond dat de deuren nog wel iets donkerder aangezet konden worden. Er moet toch nog één laag verf op, dus dat kan.

Vooral in de zon lijken de deuren wat lichter. Tja .... ik ben niet zo precies in die dingen, maar met Bertie erbij gaat het allemaal heel perfect. Wel leuk om te zien, hoe kleuren worden afgestemd op elkaar.





Ja en dan de schuur. Hahaha daar is van kleuren nog lang geen sprake!

De betonvloer is hard, er wordt al op gelopen. En meteen is die vloer weer slordig. Wég mooie gladde balzaal!!

Wist je hoe dat gaat? Zo'n oude schuur verbouwen? Die muren, die zijn nooit helemaal haaks. Dat wil zeggen dat het allemaal wel een beetje scheef staat zeg maar. Wat ze dan doen, is binnen, op de hoeken, vier palen neerzetten die de hoekpalen van het binnenframe gaan vormen. Die staan wel precies loodrecht.





Dus de binnenvoering van de schuur wordt precies recht, ook al is het buitenjasje een beetje scheef. Grappig.

Als ik foto's maak komen van alle kanten alweer mensen binnen. De man van het tapijt wil wat weten, en de stagiaire is zijn jas kwijt, of zijn tas. Dusse ...  sorry, ik moet gaan! ;-)





En 's avonds .....  terug door de file, naar Bussum. Koken. Eten. Bloggen. En weer dozen inpakken. Ik zal echt blij zijn als de rugzak-fase voorbij is!


10 reacties:

arcobaleno zei

Even doorbijten, en dan heb je ook wat.
Prachtige vloer .

Es zei

Ik dacht net...even kijken of Clarien nog de puf voor ene blogje heeft en.......jawel!
Zo leuk die avonden met Clarien en wat wordt het moooooooi. De laatste loodjes, diepe buiging.
X Es

Anoniem zei

Ziet er prachtig uit, als je er straks woont zal je echt ten volle kunnen genieten

ivoorwit.blogspot.com zei

Maar het wordt ook een juweeltje! Super hè, zulke vakmensen.
Sterkte! Ondanks de drukte, fijne tijd, groetjes, Thea.

Helena zei

Mooi, mooi, mooi!! en wat fijn dat je de tijd neemt om alles te delen. De laadste loodjes!?

Unknown zei

Tegelen is echt een vak apart vooral als je het netjes en goed wil doen . Ook ik hoor altijd je moet rekening houden me 10 % verlies, heerlijk hoe de tegelzetter reageert. Heerlijk zal dat zijn straks als het heen en weer pendelen over is tussen de 2 huizen . En vooral als straks het najaar en de winter komen en je kan heerlijk je huis inrichten en plannen maken voor volgend jaar. Succes met alles wat er nog te doen is.

Mirjam zei

Wat wordt t prachtig Clarien!

Clarien zei

Jazeker de laatste loodjes! En er-rug leuk dat jullie zo meeleven!! :D

Anoniem zei

Wat wordt het mooi!!!
Die vloer lijkt erg op de tegels die wij enkele weken geleden in ons nieuwe huis hebben gelegd, Rex la Roche Mud ;) Is dat ook zo?
Van leven uit een rugzak naar leven tussen dozen... Wie heeft dat ooit bedacht dat verhuizen :)
Succes met de 'laatste' loodjes :D
Groetjes, Daniëlle

Clarien zei

Ik zal even op de dozen kijken hoe deze heet Danielle. Dat zou wel toevallig zijn!

Grappig genoeg, ik kan niet even op de bestelbon kijken ... want dat bestellen ging zo rapido (alles gaat deze weken rapido!) dat ik de offerte, de bevestigingsbon én de factuur nog moet krijgen, terwijl de tegels al liggen! :D