Best een aardig weekend!

on zondag 24 april 2016



Ja ik ben er nog hoor. Maar ik ben ook veel weg. En tussendoor moet er dan snel het een en ander op de tuin gedaan worden. Zoals ... de aardbeien wieden.

Goh je ziet de aardebeien haast niet meer. Het onkruid gaat veel sneller. Je voelt je zoiets van Aardbei-Rescue-Unit-Force-Team als je één voor één die tere jonge plantjes onder het onkruid vandaan graaft. Leven ze nog? Ja ze leven nog.

Nou ja zo heel teer zijn ze nou ook weer niet. Ze redden zich nu wel weer hoor.


waar is de aardbei?

yep daar is hij

In de bakken kom ik andere grappige dingen tegen. Wat dit nou weer is? Knoflook? Ui? Geen idee meer wat hier vorig jaar stond.





Nóg een verrassing ... maar niet zo'n leuke. Een paar grapjassen hebben alle bordjes eruit getrokken. Sommige zijn omgezet, alle aardappelbordjes staan nu door elkaar. Sommige zijn gewoon op de grond gegooid.

Nou ik kan best wel tegen een grapje hoor, bordjes omwisselen, haha heel leuk. Maar dat ze dan met de platvoeten dwars door de ingezaaide bedden heen moeten lopen daar kan ik dan weer niet tegen. Lummels! Gelukkig (voor de daders) zijn ze in geen velden of wegen te bekennen. ;-)

Ja en dan moeten er ook wat courgettes in grotere potten. En pompoenen ook.





Want ... ik wil die volgende week, als het warmer wordt (hopelijk!) buiten gaan uitplanten. Dus gaan er een aantal in potten en ik zet ze in het zonnetje om af te harden. Maar o wee ... het is nog te fris denk ik.

Ze gaan onmiddellijk heel zielig slapjes teneer hangen.





Alles gaat dan maar weer in de kas en die staat nu bom en bomvol.

En ik ga dan maar foto's maken van de madeliefjes. Die mooie rooie, die ik ooit heb gezaaid, jaren geleden, en ze zaaien zich steeds weer uit, door de hele tuin. Maar ze leven maar kort. Deze twee hier onder zitten nu allang weer in konijnenmagen helaas.






Ja en verder .... had ik me voorbereid op een koud en winters weekend. De hele dag binnen. Kachel aan. Maar dat viel even mee!

Tussen de hagelbuien door was het prachtig! Knalblauwe lucht en fel schitterende zon. Ik heb van 4 tot 6 buiten in de zon zitten lezen vandaag. Nee dat was best een aardig weekend!

De laurier achter mij zoemde van de bijen. Die komen op de bloesems af. Pluk voor de aardigheid zo'n bloeiend takje laurier en ruik er es aan! Er is niks lekkerder!







Ja die laurier is een fijne struik om in je tuin te hebben. Doet mij denken aan precies één jaar geleden, toen wij hier ook in de felle zon zaten, en mijn knappe zus een manier vond tegen het 'neus verbranden'! :D:D:D





0 reacties: