Bijna-voorjaarsklussen.

on woensdag 17 februari 2016



Is het je ook wel eens opgevallen dat het 's ochtends kouder wordt als de zon opkomt?

Toen ik in het donker de konijnen eten gaf was het min vier, en toen de zon opkwam en over de hei scheen zakte het kwik naar min zeven. Nou ja. Raar maar waar.






We waren aan het klussen, Ronald en ik. Ronald deed de moeilijke dingen, zoals de deur netjes bijschuren waardoor hij niet meer klemt. En een ingewikkelde handeling met het slot van de deur, waardoor die nu weer sluit als een vesting. Klasse Ronald!!

En ik mocht even een dingetje gaan halen voor die deur, bij onze lokale ijzerhandel Baltus. Daar waren ze ook al aan het klussen. Ze waren een hele serie lades aan het maken achter de toonbank, voor duizend soorten schroeven enzo... ook alweer zoiets waar je heel goed naar moet kijken, want je kunt veel leren van die ijzeren mannen!






En het dingetje hadden ze gelukkig ook. Slot weer pico bello!

En ik was zelf ook aan het klussen, op mijn niveau dan ... zo'n heel simpel werkje van stekers maken voor op de tuin. Plankje, stokje, potje verf ... tomtomtom ... lekker in de zon.








Et voila, daar liggen de dames en heren met z'n twaalfen. Zó gepiept!

Nu een stift, want daar wil je natuurlijk meteen iets op schrijven. Wéér naar het dorp. Ja zo komt je dag wel om hoor. Heel inefficiënt allemaal maar helemaal niet erg met dat lekkere weer!






Even oefenen op het oude bordje. Ja hij doet het!!

En nu? Ik heb nog geen rijtjes groente staan in de tuin. Maar .... ik ken wel iemand die Tineke heet en die snel jarig is en die ook nog een moestuin heeft. Een volkstuin. Dus ... daar gaat al meteen de eerste helft van de bordjes!






Nou, beetje spelen! Hahaha ik hoop dat het er weer afgaat, die krijtstift. Anders heeft ze er niet veel aan. En ik hoop dat ze dit niet leest!

Vanmiddag was ik op de tuin, waar het een troep is. Daar moeten we nodig opruimen. Echt vrolijk word ik niet van al die rondslingerende dingen. Dat heb je vaak ná de winter, want in de winter ruim je gewoon veel minder op.

Goed, voorjaarsschoonmaak op de tuin komt eraan. Vandaag alleen maar de kuil dichtgegooid. En dan merk ik dat de armspieren ook lui geworden zijn in de winter ... sjonge dat viel goed tegen!





Maar de kuil is dicht. Niks meer van te zien.

En de dames Honing ..... zijn stilletjes vandaag. Honing allemaal op zeker? Wat ben ik blij dat Liesbeth haast geen honing van de bijen heeft afgenomen dit jaar ... ze hebben het zelf zo hard nodig.

Hou vol meiden, nog éven en het voorjaar komt!



2 reacties:

Anoniem zei

Prachtig die bordjes, tot nu toe gebruikte ik bamboeprikkers, omdat ik liever geen plastic in de tuin gebruik, maar door algen en schimmels kun je binnen de kortste keren niet meer zien wat er op staat en eigenlijk zijn ze te klein. Jouw idee ga ik heel binnenkort ga kopiëren.

Gris fleur zei

Tres bonne idee ! Dank u wel !