Bring Sexy Back.

on vrijdag 26 februari 2016




..... Bring Sexy Back ... wat dát nou weer te maken heeft met dit blog? Nou, heel veel! Luister maar.

Als je soms depri wordt .... van wat er allemaal fout gaat op onze planeet ... dan helpt het (bij mij tenminste) om je te focussen op de dingen die wel goed gaan. Want er zijn ook echt leuke initiatieven te zien, bij bedrijven en particulieren en winkels, op milieu gebied.

Gisteren waren we bij Hunkemoller ... ach ja ... voor wat van die leuke spulletjes ... alles is daar leuk! En ze hebben daar op dit moment een hele goeie actie! Ik bedoel nu even niet die 20% kortingsactie op de lingerie, hoewel dat ook leuk is natuurlijk! :D







Maar ik bedoel deze actie. Bring Sexy Back. Bring something old and buy something new. Dus ... je brengt je oude textiel naar de winkel en krijgt 10% (extra) korting op een nieuw artikel.

Misschien denk je nu .... hehe daar is Clarien lekker ingetrapt, dat is een marketing truukje, die kleding wordt weggegooid en die 10% .......... dat is peanuts!! Maar nee hoor, ik heb de actie goed bekeken. De klant krijgt goeie informatie over het milieu, en over de gevolgen van textiel industrie. En alle ingeleverde textiel wordt gerecycled.

Goed zo Hunkemoller!




Ik ben er van overtuigd ... als je iets wilt doen aan het milieu, dan moet je beginnen met informatie geven. De mensen lezen dat misschien maar vluchtig, maar het blijft zeker weten érgens in de hersenpan hangen. En vroeg of laat beïnvloed al die informatie je koopgedrag!

En bij de Bruna werd ik ook blij, al is het maar om een klein dingetje. Een tijdje geleden stond hier altijd de deur open, met zo'n warme lucht kanon erboven. Al die warmte zó de open lucht in en pfffffft wég is het. Zonde. Maar nu ineens ... is die deur dicht!! En hij gaat pas open als er een klant aan komt lopen. 

Jaja, kleinigheden, maar alles helpt! Mooi Bruna!




Verder vandaag .... van alles en nog wat. Ik heb er een nieuwe 'stagiaire' bij op de tuin! Een lieve mevrouw hier uit de omgeving die mij kende via het blog. Ze wil van haar (vrij grote) tuin een moestuin en een permacultuur-tuin en een stuk voedselbos maken. Geweldig!

Ze komt mij helpen dit voorjaar op de tuin, om zo te leren hoe ze dat in haar eigen tuin aan kan pakken. Zo hebben we er allebei wat aan!

Ook kwam Betty langs met weer hééél veel tasjes. En leuke tijdschriften en gezellige verhalen. Toen ze vertrok hebben we haar lege tassen weer volgestopt met kleurige stoffen uit mijn voorraad. Heel handig, je geeft stoffen mee en krijgt tassen terug.




Kijk al die positieve dingen houden mij overeind en geven moed, als de moed me soms in de schoenen zakt bij alle ellende op de media over vluchtelingen, over onverdraagzaamheid, over het klimaat. Want je ziet toch dat hier, op kleine schaal, ook heel veel goeie dingen gebeuren!

Lukt jullie dat ook? Je blijven focussen op de lichtpuntjes?

En vanavond bracht ik ons lichtpuntje ... Marlieke, onze jongste telg, naar Schiphol. Ze gaat een paar dagen naar een vriendin die in Birmingham op school zit. Da-ag!!





Kunnen wij weer oefenen in 'empty nesting'! :D



4 reacties:

Anoniem zei

Gelijk heb je ! soms is het heel hard zoeken naar die lichtpuntjes, maar ze zijn er wel. Dank je , net wat ik vandaag kon gebruiken :-)

Crafts 'n' Skills zei

Goede aktie(s) allemaal! Fijn om te zien dat er ergens toch nog.. ;o)

Crafts 'n' Skills zei

Goede aktie(s) allemaal! Fijn om te zien dat er ergens toch nog.. ;o)

Es zei

ja heel herkenbaar die lichtpuntjes die je happy maken en weer moed geven...
X Es