Kom langs morgen!

on vrijdag 11 december 2015




Ja .... hoe gaat dat hier in huize Cornelisse?

Hebben we (gisteravond) een gezond en lekker maaltje gegeten, komt rond een uur of negen 's avonds Eline thuis. Ze studeert in Groningen, maar had een modellenklusje in Den Haag vandaag, om even wat extra geld te verdienen, en kwam daarom zomaar onverwachts een nachtje in Bussum slapen.

'Heb je nog eten mam?'
'Ja hoor. Er is nog pompoenchutney en er zijn nog bonen, en nog salade ... '
'Ehhhh .... nou doe maar alleen die bonen dan.'

En dit maakte ze. Ja dat kan ook natuurlijk ... bonen met ham en eieren. Ook lekker!

 


Op z'n Engels zeg maar!

Vanochtend ... hadden wij net als vorige week weer overleg. Morgen willen we dus die tassen uitdelen, maar hoe gaan we dat aanpakken? Nou het is niet zo ingewikkeld, de tassen aan een rekje hangen, ergens op een strategische plek gaan staan, in de Bussumse winkelstraten, en hup, uitdelen maar.

Het is natuurlijk wel de bedoeling dat we een kettingreactie op gang brengen. Mensen moeten gaan nadenken over hoe schadelijk al die 'onschuldige' plastic tasjes zijn, die je overal meekrijgt. En nadenken over hun verantwoordelijkheid. Hoe kun je op ander manieren je spullen vervoeren, zelf tassen maken, plastic weigeren.







We hebben nu 150 tassen om uit te delen, compleet met instructie erin. Nou dat moet toch wel iets teweeg brengen bij de Bussummers?

Pfffff soms denk ik wel es .... wat een werk allemaal. Waarom doen we dit??? Levert het wel iets op? Waarom niet gewoon .... alleen je eigen huisje-boompje-gezinnetje en de rest maar laten waaien? Maar dat is alleen maar soms hoor! Want alle kleine beetjes helpen. Ook die honderdvijftig tasjes morgen!

Maar nu gaan we lekker chillen!




Als je in de buurt woont ... kom je ook even langs morgen? Tussen 11.00  en 13.00 in de Nassaulaan in Bussum? Ons een hart onder de riem steken?




7 reacties:

cin zei

Zoals je het zelf zegt, alle kleine beetjes helpen. Keep up the good work ! Ik ben er trouwens van overtuigd dat jij met je blog en activiteiten veel meer mensen bereikt en beïnvloedt dan je zelf denkt. Succes morgen ! Ik zal aan je denken, wantvrond dat uur sta ik waarschijnlijk in de supermarkt mijn was netjes te vullen ;-)

Clarien zei

Ja Cin ik hoop het. Er zijn toch dagelijks zo´n 600 tot 700 mensen die hier komen lezen .... voor een simpel moestuin-blogje ongekend veel. Ik hoop maar dat de adviezen en tips op dit blogs al die levens een beetje binnendruppelen ... want daarvoor schrijf ik uiteindelijk!

Maar wat het effect echt is weet je nooit natuurlijk! :D

madelief zei

Vanuit het noorden zal ik morgen aan je denken, dat is toch ook een beetje een hart? ;-) Zal de stad in gaan met mijn stoffen tas en alle plastic weigeren!

Emie zei

Ik woon net iets te ver uit jouw buurt, maar ik vertel iedereen over jouw tassenproject. Ik maak ze zelf en geef ze weg. Je inspireert me enorm, Clarien. Nou, als dat geen welgemeend hart onder de de riem is...

Clarien zei

Bedankt voor de harten hoor het heeft goed geholpen! Vanavond verslag.

Unknown zei

Wat mooi het tassen uitdeel initiatief. Je moet maar zo denken alle beetjes helpen. Als ik hier ( Roemenië) naar de markt ga neem ik zo'n grote boodschappen tas van de nederlandse supermarkt mee ,ideaal dat scheelt plastic tasjes want echt overal doen ze hier plastic omheen . Opvouwbare tasjes begin je hier ook meer te zien , in de supermarkten mag je geen tas meenemen ivm diefstal. Dus bij de kassa is het graaien naar plastic tasjes ,d an zijn opvouwbare tasjes op zoals jij ze maakt handig in een jaszak of handtas mee te nemen. Hier vragen ze inmiddels in veel winkels geld voor een plastic tas dus het begin is er ook hier :)Misschien is het een idee om een keer te de tekening die jij gebruikt als patroon voor de tassen op je blog te zetten dan kunnen anderen de tas ook maken evt met een klein hoesje erom heen zodat hij opgevouwen mee kan .Grijp je nooit mis en hoef je niet eerst naar bv blokker of zeeman voor een opvouwtasje.

cornelia zei

Dank zei jouw inspirerende blogs hebben wij 100 katoenen tassen gemaakt en gisteren op de kerstmarkt van de kerk voor 1 euro per stuk verkocht: het was een groot succes, binnen no time waren ze op! We kregen veel positieve reacties, zoals : wat een goeie actie, we moeten af van al dat plastic. Warme groet uit Drenthe
Warme groet uit Drente, Corrie