Wasnetje.

on zaterdag 17 oktober 2015





Bij AH hebben ze van die kleine tomaatjes in dozen, een soort van zelfschep-snoep zeg maar.

Nou kan ik meteen iets uitproberen. Daar gaan we hoor! Het was-netje komt uit de tas en daar gaan de tomaatjes in. Koordje weer stevig dicht. Beetje zenuwachtig in de rij staan. Misschien vinden ze het wel raar?





Nee hoor. Niemand vindt het raar. Zonder blikken of blozen weegt de cassiere het netje met inhoud en al, slaat de prijs aan. Pfjoe! Zo kan het dus ook.

Ik heb heel wat van die netjes liggen, van de tijd dat de meiden nog allemaal thuis woonden en er altijd van alles apart gewassen moest worden. Nu komen die zakjes mooi van pas. Je kunt ze ook makkelijk zelf maken, het zijn gewoon vierkante netjes met een koordje bovenin. En het weegt haast niks.

Op de tuin, liggen tussen de stervende pompoen planten steeds weer nieuwe kleine pompoentjes. Die komen nu pas tevoorschijn, nu het blad verwelkt. Ik laat ze liggen want wil graag weten hoe vorstbestendig ze zijn. Een klein beetje vorst kunnen ze wel hebben dacht ik, ze veranderen alleen maar iets van vorm.





Het is nog lang niet leeg hier op de tuin.  En het werk is ook nog lang niet af. Volgende week gaan alle bonen eraf, en moeten de aardbei bedden gewied, en daar komt dan blad of compost op. Er moet compost op alle lege bedden. En de knoflook moet gepoot.

Ook moeten we nodig de schuur opruimen en al het gereedschap winterklaar maken. Nicolette en ik stellen dat steeds uit ... tot het zonnetje weer een keer gaat schijnen.

Vandaag kwamen er twee emmertjes verse waren mee, één voor de nijnen en één voor onszelf.





En maandag maken we wel een nieuw klussenlijstje.

Voor nu ... fijn weekend!




3 reacties:

Spaarmoeder! zei

In het begin is het even kijken hoe mensen reageren. Maar als je het een paar keer hebt gedaan, met eigen verpakkingsmateriaal op pad, wordt het steeds meer "eigen".

cin zei

Echt wel een super idee die wasnetjes. Ik heb er ook een aantal liggen in allerlei maten , die gaan dinsdag mee naar de markt ! Bedankt voor het delen. Bij mij ook van die kleine butternut pompoentjes en ik dacht net hetzelfde, de komende dagen wordt het hier terug iets warmer, dus misschien komt dat nog goed. De helft van de knoflook tenen zit hier al in de grond,en die opruim pff dat begint zo stilletjes aan wel nodig te worden. Dat wordt volgende week, want dan zit ik zonder internet doordat we van provider veranderen dus heb ik zeeën van tijd :-D

ivoorwit.blogspot.com zei

Ik heb van die wasnetjes met een rits. Vanavond eens even gewogen. Ze wegen 15 gram dus dat betaal je steeds weer als je ze gebruikt. Daar moeten we nog iets op vinden.
Goed weekend, groetjes, Thea.