Vrijdag tassen dag.

on vrijdag 30 oktober 2015



Of het nou door onze tassenactie komt ... of door de actieve Milieuraad die we in Bussum hebben, of omdat in 2016 gratis plastic tasjes niet meer mogen .... ik weet het niet, maar feit is wel dat de winkeliers in Bussum anders met plastic tasjes omgaan.

´Tasje erbij?' dat hoor je haast niet meer. Maar wel ...
'Gaat het zo mee?'
'U heeft een tas?'
'Kan het er bij in?'

Elke keer als ik in een rij sta bij een kassa en klanten zónder plastic tas zie vertrekken denk ik ... YES weer een beetje minder in de zee! En het is verbazend hoeveel mensen ineens van die handige nylon tasjes bij zich hebben, of een stoffen tas! Of komt dat omdat je er nu ineens op lét?





Van de week kwam een lieve mevrouw uit Bussum langs bij ons thuis om een tas vol stofjes af te geven. Voor ons tassenproject! En leuke stoffen! Die huisjes ... wat leuk om daar tassen van te maken!

En die gladde oranje nylon stof, daar kun je van die piepklein opvouwbare tassen van maken.





Het was vandaag weer een productieve tassendag! Gemma had haar dochter meegenomen. Heel handig zo'n jonge meid erbij, levert leuke ideeën op, en grappige accentjes op de tassen!






Ik had nog ergens een paar kussenhoezen liggen. Van die kleuren die je niet meer op je bank wil. Maat voor een tas kan dat best. En er zaten ook al ritsen in ... dus .....






..... hebben we nu ook een paar tassen met een rits!

maar verder zijn het nog gewoon de simpele platte tasjes en de shoppers zoals die boven beschreven worden (in de groene balk). Want die zijn het handigst!

Oja, en oom Joost, die op de markt hier in Bussum staat met kaas, vertelde dat hij al regelmatig mensen met onze tasjes langs ziet komen. Daar mag de kaas dan in! Dus genoeg redenen om nog flink wat van die tassen te maken! Vandaag kwamen er weer 14 bij.



Dank jullie wel Gemma en Claire en mevrouw Janssen!

Mocht je willen helpen, de volgende data bij mij thuis zijn 4, 13, 20 en 27 november. En dan een maandje pauze.

1 reacties:

ivoorwit.blogspot.com zei

Ook hier in Overijssel zie ik steeds meer dat er duurzame tasjes gebruikt worden.
Mijn schoondochters (en zonen) winkelen ook met tassen, al zijn dat meestal nog plastic big shoppers. Als ik dichterbij kwam ik je helpen.
Groetjes, Thea