Politie.

on zaterdag 22 augustus 2015




Vanavond kreeg ik een telefoontje ... ´Ja met sjhdg hjjkh (verstond ik niet), spreek ik met moeskersmoestuin??'
'Ja.'
'Wij zijn hier op uw tuin en de container staat wijd open en de sleutel ligt op tafel.'

Ik moest even heel snel nadenken, wat best lastig is op zaterdagavond met een bord eten op en een paar wijntjes.
'Oja de container, ja die is niet van mij. Maar wil je hem dan even dicht doen? En de sleutel 'daar en daar' neerleggen?'

'En met wie spreek ik eigenlijk?' vroeg ik want ik had het niet verstaan.
'Met de politie. Wij waren hier in de buurt voor routine inspectie. Wat een mooie tuin zeg. Maar u moet wel de potten water geven. En de mais heeft ook nog geen kolven zie ik. En waar is de winkel?'

Haha ik had een heel leuk gesprekje met 'De Politie'. Wat een leuke politie hebben we in Bussum. Ik heb gezegd dat als hij groente wil kopen dat hij volgend seizoen moet langskomen, dat ik dan een kraam open.

Ha!! Meteen een leuke doelstelling voor 2016 te pakken!! EEN KRAAM!!






Wat een schitterende zaterdag hadden we. Warm warm warm ... maar wel met zo'n lekkere Hollandse bries erbij. Ik werd er helemaal blij van en heb uit enthousiasme maar weer 24 groenteplantjes erbij gekocht. Gewoon doorgaan met die sla en die andijvie en die paksoy. We hebben zo'n mooie nazomer, dat kan nog best!

En ook heb ik een tijd zitten kijken naar de munt. Die hebben we niet veel geplukt, en hij heeft nu allemaal bloemen. Ik heb verbaasd zitten kijken hoeveel insecten daar op die munt honing komen halen.

Ook heel veel vliegen trouwens ... .wat weer es aantoont dat ook onze gewone zwarte vlieg, die we altijd maar doodmeppen, heel waardevol is voor de bevruchting.





Alleen wil hij niet zo goed stilzitten en ik kreeg hem niet goed op de foto. Maar iedereen weet wel hoe de vlieg eruit ziet.

Ik heb ook zitten puzzelen ..... redden we het nog ..... een pakket of dertig? Wat moet daar allemaal nog in? ik wil graag tot oktober die pakketten blijven vullen maar het wordt spannend. Gelukkig staat hier en daar alweer nieuwe oogst op te komen ....






...... zoals de roodlof en de groenlof, en de spinazie alweer en de raapstelen en zelfs radijzen komen er alweer aan. Ja als dat allemaal nou een beetje goed opkomt dan moet het nog wel lukken!

De pompoenen ..... dat wordt niks. Zo jammer. Maar op die stenen wal redden ze het niet, ondanks continu mest erop. Ze kunnen niet diep genoeg wortelen en de vruchten blijven weg of blijven heel klein. Op een stuk of drie REUZEN pompoenen na. Maar ja voor de pakketten heb ik daar niks aan.






En vanmiddag hadden we hier in Bussum weer de duurzame markt. Het is niet helemaal mijn ding maar ik ga toch altijd even kijken. Want het idee is prima natuurlijk. Maar of alles nou wel zo duurzaam is ....

.... wel veel lekkere dingen weer. En leuke kleurtjes en mooie verpakkingen ... dat wel.








En kijk hoe leuk hierboven ... dat is een leuk idee voor als je een feestje hebt ofzo ... een lekkere thee in zo'n kraantjespot.

En dit hieronder is ook leuk .. .zo'n kast waar je zomaar een boek mag uithalen. Of speelgoed. Of iets erin stoppen natuurlijk, dat kan ook. Leuk .... ik hoop dat hij daar blijft staan bij de wereldwinkel.





Geniet van je weekend, van het mooie warme weer! Tot maandag.



3 reacties:

cin zei

Zo geboren heb je al klandizie voor je kraam! Top.
Ook hier lukt het niet zo goed met de pompoen, de hele grote hebben het niet gehaald door de slakken. De butternuts bloeien wel maar geen pompoen te zien. Alleen de Hokkaido doet het, maar ik heb maar een plant en maar een pompoen. Ik dacht trouwens dat je maar een pompoen per plant moet laten zitten, hoewel ik me daar vorig jaar niets van heb aangetrokken en toch een paar leuke kleintjes had, precies de goede maat voor een maaltijdje met geroosterde pompoen. Die Hokkaido's worden trouwens niet zo groot, lekker makkelijk en veel lekkerder dan die grote. Smaken een beetje naar kastanje, hier noemen ze hem trouwens potimaron (maron is kastanje in het frans) Je hoeft ze zelfs niet te schillen. Is het misschien een idee de grote pompoenen in stukken te snijden voor de pakketten ?

cin zei

Grr die automatische spellingcorrectie ook. Ik bedoel natuurlijk " zo te horen" ... Hoewel er natuurlijk wel een idee is geboren ;-)

Anoniem zei

Wat Cin zegt, dacht ikzelf ook. Een stuk pompoen in een pakket, zou dat niet kunnen? Je schrijft zo leuk. Bedankt. Groetjes, Turfie.