Afleiding.

on maandag 17 augustus 2015
             


Ik was blij met wat afleiding vandaag. Zoals dat pakketje artikelen dat mijn moeder had opgestuurd. Alles wat een beetje op mijn interesse-gebied ligt knipt zij trouw uit de Trouw, en stuurt ze op, met een gezellig briefje erbij. Leuk! Bedankt weer mam! :D

Afleiding gezocht .... want er komt er niet veel uit mijn handen. Over twee dagen vertel ik waarom, maar nu nog niet. Vandaag weer het halve land door sjezen voor een bespreking, en om iets in te leveren.

Lekker met de trein dit keer. Dan zie je nog es wat. Regen bijvoorbeeld. Andere raampje ... ook regen. Mensen om naar te kijken waren er ook al niet. Waar is de afleiding als je die nodig hebt? Zelfs geen koeien zijn er.







Wel geweldig voor de tuin natuurlijk, al dat water. Die druipt nu, en de bodem is door en doornat!

Op zo'n dag .... kook je ook simpel. Vanavond was het soep, van een paar sneue tomaten. De lekkere en mooie hebben we allang op, op brood en in de sla en gewoon uit het handje. Maar deze grillige mannen zitten in de soep. Samen met wat groente die voor de deur lag te wachten.






Ja enne ..... spannende dagen of niet ...... ik moet morgen écht naar de tuin. Het wemelt daar van de boontjes die geplukt moeten, het onkruid zal hard gegroeid zijn, er liggen vast duikboten van courgettes te wachten ..... de zomerbieten moeten eruit .... de gerst moet eindelijk es gedorst worden en ik ben bang dat de lupine boontjes gaan schimmelen met al die regen.

En wat ik zag bij de wortel .... een gangetje geboord?? Toch niet de wortelvlieg?? :0





Nou ja het is eigenlijk de larve van de vlieg, die dat doet. Die boort gangetjes en dan gaan je wortels eraan. Dus daar moet ik ook naar kijken. Misschien moeten ze er wel allemaal uit.

En we moeten hier weer mee verder natuurlijk .....




Ja er is afleiding zat. Maar ik wou dat het al woensdagavond was! ;-)

                       

5 reacties:

Moestuinmeisje zei

Klinkt spannend op een leuke manier.
Ik duim voor je dat alles komt zoals je hoopt.

de Vissertun zei

Spannend!!!
Een enorme cliffhanger!
Hoop dat wat het ook is positief voor je uitpakt en ben inmiddels heel heel erg nieuwsgierig

Unknown zei

Wat lief de krantenartikeltjes van je moeder. Hier na een warme droge periode ook heerlijk regen.

madelief zei

Ik heb het gevoel dat ik je veel sterkte moet wensen!

Clarien zei

geluk wel, sterkte niet :)