Binnendagje

on vrijdag 20 februari 2015



Elke druppel regen die vandaag valt is belangrijk. Is het je wel es opgevallen hoe droog onze voorjaars de laatste jaren geweest zijn? En dat is net de periode dat de bodem dat vocht heel hard nodig heeft. De natuur ... wil een nat voorjaar.

Dus deze regen in februari is alleen maar winst. Dat hebben we alvast binnen!


Maar ja,mijn moeder sleep ik niet mee naar de tuin met dit weer. Een beetje daar in de modder zitten te knoeien, nee dat doen we vandaag niet. Vandaag een binnendag.




Mijn moeder leest stukjes voor uit 'Het verdriet van Koerdistan'. Erg boeiend, maar ook verdrietig. Wel fijn om iets te leren, over een volk waar je eigenlijk niks van weet ..  wat een geschiedenis hebben die Koerden. En ...  dan tegelijkertijd ook nog de achterstallige strijk weg werken. Allemaal dankzij de regen!

Met zo'n regentje zie je trouwens wel meteen .... de nadelen van een kas. Hoe fijn ook dat hij er is, maar die regen, die gaat aan hem voorbij!! Geen druppel valt er op de grond in de kas. Terwijl de jonge tuinboontjes best wel wat vocht konden gebruiken.





Dat is ook iets om aan te denken met vakanties enzo ... wie geeft de kas water?

Zijn jullie ook gezwicht voor die mini moestuintjes van AH? Gisteren moest ik daar toevallig zijn, en kreeg ik er twee mee. Mij benieuwen hoe het al die mini-tuintjes zal vergaan in al die huizen in Nederland. Uit nieuwsgierigheid heb ik ze wel uitgeprobeerd natuurlijk. Het is wel een grappig systeem, niet moeilijk, het heeft zeker kans van slagen. 






Nou misschien draagt dit weer bij tot nóg meer mensen die de schop in een bloemenperk of gazonnetje gaan zetten, om groente te gaan kweken!!

Tot slot heb ik nog een vraag. Want kijk es wat voor leuks ik in de brievenbus vond vandaag. Een omschrijving van de Planet Jr, zo'n oud handgereedschap voor de tuin, waarvan ik er zelf ook een heb gekocht ooit. Kijk maar even hier.

Maar ik heb geen idee van wie ik die omschrijving heb gekregen. Er stond geen afzender bij. Dus, is het van iemand die hier leest misschien? Nou, in elk geval hartelijk dank, zo'n uitgebreide omschrijving had ik namelijk nog niet!





0 reacties: