Foutje, bedankt.

on vrijdag 21 november 2014



Lekker!! Water dat naar vis smaakt!

Vorig jaar heb ik al iets geschreven over deze kat, mijn tuinwachter. Geen idee van wie ze is. Maar dank zij haar heb ik amper muizen bij de compost, en bleef het aantal konijnen binnen de perken dit voorjaar. Jaja het is een echte rover!

Ze is absoluut niet aaibaar of aanhalig, en we doen allebei ons eigen ding op de tuin. Wel is het zo dat ze niet meer hooghartig wegloopt als ik eraan kom. Ze heeft me maar geaccepteerd hier. En maakt soms ook gebruik van de voorzieningen, zoals je hier kan zien.

Of zou ze nu weer een oogje hebben op de vissen? Nou daar mag ze wel wat van eten want de vissen  planten zich net zo snel voort als de konijnen! ;)


hee  .... voorzichtig met de folie!!

De bijen hebben ook te drinken. Lekker een eigen bakje voor de deur. Hoeven ze niet met de kat te delen! En ook niet zo ver te vliegen als het koud is.




Ik ben weer even verder gegaan waar ik gisteren gebleven was. Achter de bloemenstrook komt een nieuw bed voor rabarber. Dat moest nu alvast een beetje voorbereid, omdat je de rabarber eigenlijk in november moet scheuren en verplanten. Dus dat plekje had een beetje haast. Het is ruwweg omgespit, met ook weer zo´n paaltjeshekje eromheen.





Nou had ik gisteravond bedacht, dat ik gister een stommiteit had begaan. Toen dat witte zand werd gebracht, moest ik snel snel een stuk zeil pakken om eronder te leggen. Ik zag een zwarte plastic lap liggen en daar hebben we het zand toen op geschept.

Maar .... dat zwarte plastic, dat was mijn mooie vijverfolie! Oeps! Daar moet je helemaal geen zand op scheppen en stenen op gooien, want daar mag geen scheurtje in komen. Dan kan je het nooit meer gebruiken voor een vijver.

Ja ... een groot deel van het werk hier op de tuin bestaat uit herstellen van eerdere fouten. Tarwe over haver heen zaaien, knoflook op de gerst planten, en nu die hele berg zand weer weg scheppen en ergens anders heen brengen ... en dat was alleen nog maar deze week!!






Maar .... dat is ook meteen de lol van het werken hier. Alles is voor het eerst. En niemand controleert! En ook is het zo, dat die fouten vaak leiden tot nieuwe leuke ideeen! Want toen ik de helft van het zand had verplaatst naar twee meter verderop ....




.... bedacht ik dat ik meteen wel een pad kon maken van de rest van dat zand. Om die rabarberplek heen.

Dus eerst op zoek naar een strook worteldoek om daaronder te leggen ... maar helaas is dat nu echt op! Is er nog wat bruikbaars in de stortcontainer? Ik mag heel graag shoppen in die container!!




En daar lagen wel wat kartonnen dozen .... nou dan moet het maar karton worden.







Het wordt zeker geen Pad Voor De Eeuwigheid!! Dat karton zal in no time zijn vergaan. Maar het zal tot de vorst de plantwortels wel even tegenhouden. En dat is genoeg. We maken hier toch niks voor de eeuwigheid. Alles is flexibel en organisch en vergaanbaar. Net als wijzelf eigenlijk! :D

Fijn, weer een pad! Foutje, bedankt!!

En het folie is gered. Gelukkig zo te zien geen scheur erin, dus het mag weer in de schuur.




Tomtom vindt dat nieuwe pad drie keer niks. Hij houdt niet van wit zand. En dan ook nog karton eronder. Geen worm te vinden voor hem. Sjaggerijnig zit hij naar dat pad te kijken.





Nee hij duikt liever even in dat nieuwe rabarberbedje!!

Bij de container heb ik nog meer spullen gezien.






De Vomar op de tuin! Niet mooi, wel praktisch. En de aardbeien kunnen even hun wortels strekken.

De laatste bloemen doen erg hun best voor de bijen, die hier en daar wat aarzelend rondvliegen. Maar die bijen zie ik niet terug op de bloemen. Na zo'n zomer van honing en stuifmeel hebben ze meer zin in wat hartigs. Hapje boerenkool bijvoorbeeld.





En ik heb zin in een bakkie! Fijn weekend!



1 reacties:

Elisa zei

Wat een bezigheid :)