Grazia op de tuin!

on zondag 29 juni 2014


We hadden een verjaardag vandaag. Anke werd twintig!

Vanmorgen vroeg moest ik alles nog doen, appeltaart bakken, twee rabarbercakes, en soep en broodjes en natuurlijk nog even snel opruimen




.. dus dat gaat dan mis. Ik doe altijd wat baksoda door het cakebeslag om de boel aan het rijzen te brengen, en ik denk dat ik dat vanmorgen per ongeluk TWEE keer gedaan heb! Want kijk ...



HELP!! 

O wat zonde van die heerlijke cakes!! Een grote blauwe walm in de keuken. Ja wat nu?

Nou ik heb de overgelopen cake weggeschraapt, en alles gewoon weer teruggezet. Op hoop van zegen. De appeltaart was prima! Pfjoe!!




En de jarige had een fijne dag.



En de cake? Die heeft uiteindelijk wel anderhalf uur in de oven gestaan. Hij zag er niet uit maar smaakte prima. Hooguit wat minder luchtig, wat kleffer misschien, juist lekker!




Alledrie de meiden gingen vanmiddag even mee naar de tuin. Ze wilden best wat klusjes voor me doen! Nou dat kwam goed uit. Ik moest vandaag alles begieten, want het werd zo droog. En dat dan gewoon met gieters, heen en weer sjouwen naar de regenton, die door Marlieke continu werd bijgevuld met de brandslang. Anke en ik hebben wel honderd gieters uitgegoten! 

En Lien plukte doperwten. 




Die meiden, met hun lange haren allemaal, zijn natuurlijk héél handig met vlechten. Dus de knoflook vlechten was a piece of cake!





Het was natuurlijk geen echte tuinwerkdag vandaag, gewoon voor de lol waren we daar. Maar wat is het een stuk gezelliger zo met z'n allen wat rommelen, en je krijgt nog veel gedaan ook in korte tijd! Nieuwe zaailingen, oogst weer binnen, alles is begoten (ook wijzelf) en een deel van de knoflook is ingevlochten!



Zelfs Grazia kwam even langs op de tuin!!


1 reacties:

grandma zei

OOh hihi je cake...:) onze jongeste dochter noemt dat soort cake ( in mijn geval altijd de taart) , stamppot taart/cake . Een vriendje van haar zei ooit eens "die taart van je moeder ziet er niet uit maar man wat is ie lekker " kun je nagaan hoe vaak er hier iets mislukt :) :)

Fijn die tuin daar bij jullie.

liefs