Hamertje tik.

on zondag 13 april 2014


Terwijl ik in Groningen was, gingen Paul en Robbert boodschappen doen in mijn kas.

Kijk, dat vind ik mooi. Dat mijn tuin niet alleen ´Die-Nieuwe-En-Beetje-Bizarre-Bevlieging-Van-Mam´ is, maar dat het een plek is waar je je eten vandaan haalt. Het is een gewoon onderdeel van onze huishouding geworden! Prachtig!




Zo leuk dat mijn familie ook zorg en aandacht heeft voor al die plantjes daar.....

Natuurlijk lag er wel een spitskoolplant plat. Daar had iemand op gestaan. Maar daar zeur je dan niet over!

Vanmorgen toen ik op de tuin kwam, had iemand van de sportschool een bult compost op mijn wildernis gestort. Waarschijnlijk had die iemand niet gezien, dat ik daar paadjes had aangelegd. En plantjes geplant en bloemen gezaaid. Het was nogal een ravage....... 

Ja, dat kan je verwachten als je een wildernis bouwt op een voormalige composthoop. Voor een buitenstaander is NU eigenlijk nog niet goed het verschil te zien. Dus ik besluit om het wat zichtbaarder te maken. Ik begin met van oude takken tientallen paaltjes te zagen.





Die komen dan langs de paadjes. Timmer timmer. Al die paaltjes de grond in, met de achterkant van de bijl. Want de hamer ligt natuurlijk net thuis.



Dan een paar bordjes ophangen. HIER is de wildernis, en DAAR is de compost.





Nou ja, we zullen zien. Misschien helpt het niet, maar we hebben weer lekker geknutseld deze zondagmiddag en dat is ook wat waard!





Even heel wat anders. Vanmiddag schilde ik een paar regenboogwortels.





Die wortels zien er echt prachtig uit. Hier heb ik alleen de paarse variant, maar ze zijn er in veel meer kleuren. Heel mooi om te zien....

En daarom had ik een paar apart gelegd, Van allen kleuren EEN stuks. Die wilde ik op de tuin gaan ingraven, zodat ze opnieuw uitgroeien, gaan doorschieten, en zaad gaan vormen. Ik had gedacht, dan heb ik van al die mooie kleuren wortels volgens jaar zaadjes!

Maar ........... HEEL eerlijk gezegd ............ vonden wij ze he-le-maal niet lekker! En overigens geldt dat voor méér van die prachtig gekleurde groenten.

Gele bietjes? Ik vind er niks aan. Rode boerenkool? Nou, die bruine stamppot bliefde mijn gezin niet! Paarse tomaten? Nou neu, geef mij maar zo'n gewone rooie.

Dus ..... ik heb besloten dat ik de 'regenboog-groenten' NIET ga kweken. Ik hou het bij de traditionele kleuren!



Sorry peen! Je bent mooi, maar niet lekker genoeg!!

0 reacties: