Blije bijen!

on dinsdag 18 maart 2014



Met die warme dagen vorige week viel het mij op, dat er al zoveel bijen en hommels waren. Of zag ik nou steeds dezelfde?

Hoe dan ook, ik maakte mij vandaag zorgen over die vroege jongens. Want ..... het speenkruid, en vele andere vroegbloeiers, hebben met dit donkere en koudere weer hun bloemetjes weer gesloten.

Nou, hier is nog EEN bloemetje open gelukkig ...



Er valt voor die vroeg gewekte bijtjes nog niet veel honing te halen.

DUSSSSSSS .... heb ik een HEEL goed excuus om wat fleurige bloemetjes te kopen! Mooi! OP naar Spilt in Naarden!



Ook bloemen wil ik zoveel mogelijk zelf zaaien. Niet kopen dus. Maarrrrrrrrr in het eerste jaar van de tuin mag je smokkelen. Dus ik ga een paar mooie vroegbloeiers kopen voor mezelf de bijen.

En ook ........... om daar weer zaad van te oogsten straks. Jaja!

Dus we gaan het Mekka in. Ooooooh wat een verleiding!!




Alleen een zak zaai-aarde koop ik. En wat groentezaad. En natuurlijk bloemen. Maar dat is voor de bijen he?


Dit gaat de grond in vandaag. Ook de zelf gekweekte Maria distel.

En geloof het of niet, maar in NO TIME heb ik een bezoeker op de gekochte bloemetjes .....





Harm Hommel komt direkt even kijken!!

Hij ziet er trouwens niet zo fit uit. EEN pootje steekt uit. Hij zal wel een overwinteraar zijn, die niet zo lang meer zal leven. Tja, hard is de natuur ook natuurlijk.

Om alvast voor wat voeding te zorgen, voor al die nieuwe plantjes, ga ik een bos wilde kruiden plukken, die in een laag water komen te staan. Dat wordt straks plantenvoeding!





Vrolijk is het! Zo'n klein beetje kleur op de tuin! Als de bijen hier niet blij van worden ...... nou IK in elk geval wel!!


0 reacties: