Teevee opnames..

on vrijdag 7 februari 2014

Een paar weken geleden werd ik gebeld.

'Hoi Clarien. Je spreekt met Berber Woudstra van Kassa Groen. We maken een item over moestuinen. We willen jou uitnodigen om daar wat over te vertellen. Wil je meedoen?'




'Ehhhh.... tja... ehmmm, oke, nou, goed.' zei ik.

Elke dinsdagavond is Kassa Groen op televisie. Een van de weinige programma's waar ik nog wel es naar kijk. Laatst bijvoorbeeld, toen het over de Bussumse Groenteclub ging, met vriendin Barbara in de hoofdrol. Zij heeft de groenteclub twee jaar geleden opgericht. En dat loopt als een trein!




Ook hebben ze andere interessante onderwerpen gehad. Over speltbrood bijvoorbeeld. Is dat nou echt zo gezond?

En over groene stroom. Welk energiebedrijf is groen, welke niet?





Dus een item over 'een eigen moestuin opzetten', dat past prima in hun programma.

Vandaag waren de opnames. Niet in mijn tuin, maar in een gewone tuin achter een gewoon nieuwbouwhuis. En ik mocht vertellen hoe je daar dan een moestuintje kunt aanleggen.

Het stroomde van de regen.... Na iedere drie zinnen renden we weer naar binnen, want dan was de camera weer nat, of mijn haar hing voor m'n ogen, of er zaten druppels op het zendertje.




Dit hierboven ben ik niet hoor! Maar zo ging het ongeveer. Alleen dan in een achtertuintje dus. Wel leuk om es te zien hoe zo'n programma wordt gemaakt!

Nou, en hierdoor heb ik wel de lessen op de Warmonderhof gemist! Tja.. keuzes. Ik hoop dat het het waard was, en dat er hierdoor weer heel veel mensen besluiten om dan TOCH maar es aan een moestuin te beginnen!!!

En nu even in de gaten houden wanneer het wordt uitgezonden, ergens in februari. En als je dan toch Kassa Groen kijkt kom je ook Lana tegen die elke week he-le leuke tips geeft. Geweldig mens die Lana! Wat een lef!



2 reacties:

Unknown zei

Wat leuk dat je straks op de TV bent! Laat je even weten wanneer je uitgezonden wordt ;) dan zoek ik hem op internet.

Remy

Clarien zei

Ik geloof dat het op 18 februari wordt uitgezonden. Uurtje of half acht denk ik..