Takkentoets

on vrijdag 21 februari 2014





Een goeie boer kent zijn land. En zijn bomen. En zijn takken. Ook in de winter, als ze kaal zijn. Dus doen wij vandaag in de klas de TAKKENTOETS! Ken je takken!! :D:D




Nou, ik was maar blij, dat ik naast Vincent en Jesse zat. Zij wisten alle takken. Kon ik mooi een beetje afkijken. Want ik wist maar vijf van de tien. En zelfs die wist ik niet zeker. Alleen de makkelijke, zoals kastanje en appelboom.

De rest van de dag gingen we 'werken met aandacht'. Heel veel oefeningetjes kregen we, om te trainen om je aandacht ergens op te richten. Dat is verrekte moeilijk. Ga maar es vijf minuten met je aandacht naar bijvoorbeeld een balpen. Lukt je niet! Wedden?

Ons hoofd zit zo vol met filmpjes, ballast, vooroordelen, en we denken steeds maar door. Aan vanalles en nog wat.

Gelukkig mochten we al snel naar de koeien! Onze aandacht op de koeien richten!




Ik wilde met deze dame wel een gesprekje aanknopen, en haar even lekker borstelen.... Maar deze dame had daar he-le-maal geen behoefte aan. Ze was veel te druk met vreten! Aandacht? Mindfullness? Contact maken? Nonsens! Ik kon ophoepelen!!

Gelukkig waren daar nog de kalfjes!! Die zijn altijd blij als ze je zien!


hallo hallo hallo hallo hallo hallo hallo

Leerzame lessen weer. Werken met aandacht. Het betekent eigenlijk vooral, geef aandacht aan jezelf. Dan kun je ook makkelijker aandacht aan anderen geven. Ook belangrijk is dat je het contact met de ander ook weer goed afsluit.

Contact maken, maar ook weer beeindigen. Als je dat niet doet, ligt de burnout op de loer!

Eind van de middag nog een uurtje naar de tuin. Hoe staat alles ervoor?








 Nou, je ziet het! Het is bijna voorjaar!

De kas is EEN grote kraamkamer van jonge zaailingen. De rabarber krijgt al praatjes. De bessen lopen uit, en de violen roeren zich ook al. Hoezo maarts viooltje? Februari's viooltje!

En op de onderste foto piepen de uitlopers van de pastinaken uit de grond. Die had ik daar gepoot om te gaan bloeien komende zomer. Dan hebben we over een jaar eigen zaad voor de pastinaken!




De sla kleuters mogen even in het zonnetje en in de wind. Worden ze sterk van!

En dan, na twee dagen in de schoolbanken, nog een beetje beweging! Graanveld ontginnen!




alle graszoden op een hoop, die gaan we later weer gebruiken

Het graanveld vordert maar langzaam. Hopelijk krijg ik van't weekend nog wat hulp!

Dan zijn er nog twee jarigen die een kadootje per post krijgen. En jarigen, als het nou niks wordt met de   groente op Moeskers Moestuin dit jaar, dan krijgen jullie gewoon een lekkere fles wijn!





0 reacties: