Het wordt dringen in de kas.

on donderdag 6 februari 2014



Paul z'n racefiets was omgevallen. Natuurlijk precies op mijn bak met zaailingen. De helft van de kropsla was naar z'n grootje.

Nou was het hier thuis toch niet zo'n goeie plek voor ze. Ze staan overal in de weg. Of het is weer te warm. Dus.... de baby's gaan verhuizen. Naar de tuin.


 
Daar aangekomen, blijkt het niet zo goed te gaan met de tuinbonen... De bakken, die gewoon buiten op een tafel staan, zijn kliedernat, en de tuinbonen groeien niet. Nou, die gaan dan ook maar in de kas. Daar is het warmer, en droog. Hopelijk komt het weer goed met de tuinbonen.


Afgedankte bakken...




..... die heb ik natuurlijk meegenomen. Om de eerste bloemen in te zaaien. Ik kan echt niet wachten op de eerste bloemen! Op een beetje kleur!  ORANJE ROOD  LILA PAARS BLAUW GEEL FELGROEN

Voorlopig hou ik het bij Goudsbloemen, IJzerhard en Afrikaantjes. Oja en nog wat Indische Kers. En vooruit.. ook nog wat zonnebloemen. Beetje vroeg allemaal, maar ja, t is al bijna voorjaar toch? ;)


eerst een gaatje dan een zaadje!

En dat gaat allemaal in de kas. Het wordt daar al heel gezellig!



Toen we dinsdag op onze stageplek waren, hebben Margriet en ik nog besjes gezocht in de aspergebedden. Ik wil graag asperges opkweken uit zaad. Omdat ik niet weet of je de bes in z'n geheel moet zaaien, of de zaden eruit moet halen, probeer ik beide. Dus één pot met besjes, en een paar potjes met kale zaadjes.






 
Jaja, het tuinwerk is echt begonnen. Ook snijsla en lepelkruid wordt gezaaid. En alles gaat in de kas. 



En buiten gaat de eerste rij plantuitjes in de grond. De uitjes van Bart!

Ze gaan vrij diep, omdat het misschien nog gaat vriezen. Bijna tweehonderd uitjes, zo'n 5 cm uit elkaar.


 
Nou niet gaan bevriezen hoor uien!

2 reacties:

@nnemiek zei

Hoop dat je het goed vind dat ik je op mijn site heb toegevoegd aan mij bloglijst.

http://fruittuin.blogspot.com

Clarien zei

Tuurlijk! Ik heb al even op je blog gekeken. Leuke uitdaging die nieuwe tuin!