Een simpel hekje

on zaterdag 25 januari 2014



Gisteravond bijna IN de kachel gekropen. De stoel laat ik lekker staan, tot iemand er over gaan klagen!

Vandaag, zaterdag, droog gelukkig. Koel weer, zo'n 5 graden, stevige wind.

Nou eerst maar dat hek. Het hek naar de tuin wordt steeds vaker gebruikt. Er moet nu steeds compost en mest naar de tuin worden gebracht in de kruiwagen, en dan moet die zware plank steeds opzij. Inmiddels vind ik het een onding!



t Was een prima tijdelijke oplossing, geen konijn kwam erdoor. Maar wij komen er zelf ook amper door. Tijd dus voor een nieuw lichtgewicht hekje! Ik heb niet veel spullen meer... Achter ons huis vind ik wat latjes, een stuk gaas .. nou, maar even passen en meten


Het hoeft geen sterk hek te worden. Hoeft echt geen honderd jaar mee te gaan. Als het de konijnen maar tegenhoudt. Dus hier zie je een ratseflats hekje in een half uur in elkaar geflanst! 



gaas ertegenaan met krammetjes


Het weegt echt niks, dit hekje. Kost ook niks. Nou kijken of het past.


Ja hoor. En ik vind het best zo. Babykonijntjes kunnen denk ik makkelijk door het gaas heen wippen. Maar die heb ik nog niet gezien hier. We hebben alleen EEN grijsbruin en EEN zwart konijn. Allebei vaste bezoekers op de tuin. Ik ben al aan ze gehecht. Maar ze mogen niet op de bedden. En daar moet dit ratseflats hekje voor zorgen!

De laatste tuinbonen voorzaaien...


... zodat we nu zo'n kleine tweehonderd boontjes hebben die mooi rustig aan kunnen uitgroeien in de potten.

Ook vandaag... bij Land en Boschzigt... een informatie dag voor geïnteresseerden voor de zelfoogst-tuin. Héél veel interesse was er! En het was gezellig ook! Leuk, al die mensen die graag willen komen oogsten bij ons. Veel jonge gezinnen ook!


Tot slot, even kijken bij de slazaadjes. Gaat heel goed. Ze staan nu op een koudere slaapkamer, ik doe wel s avonds de bureaulamp een paar uur aan, omdat ze veeeeel licht nodig hebben. En elke dag even wat water er over nevelen. Kijk es, zijn ze niet lief?

1 reacties:

Annemieke zei

Gewoonlijk ben ik helemaal voor een eigen-huis-tuin-en-keuken oplossing maar soms wil je toch wel een omheining degelijk genoeg voor honden.