Drukke dagen

on zondag 24 november 2013


Drukke dagen... niet alleen op de tuin... Hier thuis kregen we zonnepanelen. Geweldig! Nu loopt onze energiemeter de andere kant op overdag! De buren hebben mooie foto's gemaakt, waarop goed te zien is hoe de panelen aan het dak worden vastgemaakt. Ik zal ze binnenkort nog plaatsen. Zelf heb ik in de drukte vergeten om foto's te maken...


nou ja, eentje van de bus van de installateur
zuid dak
Op het oost dak zitten er ook nog 8, in totaal dus 18 panelen. Dit is genoeg om ons stroomverbruik af te dekken. Gebaseerd op het gemiddelde weer in onze regio. Elke keer als de zon schijnt ga ik gauw kijken en ja hoor, de teller loopt terug!

Uiteraard hebben we ook nog geklust op de tuin. Ik wou eigenlijk spinazie gaan zaaien.. maar dat kwam er niet van. Want deze knaap lag er nog:


.... dus ik dacht, die sleep ik naar voren, en zaag hem in stukken. Maar hij was te zwaar om te verslepen. Dus ik moest hem ter plekke in delen zagen. Ja en dat duurde veel langer dan ik dacht. Na een half uur pas een blok of 5 gezaagd.


zwe-ten!
Het mooie van zagen is wel, dat je het afwisselend rechts en links kunt doen. Omdat de zaag toch in een vast spoor loopt. Dus als de rechterarm moe is, ga je naar links. of met beide handen.

Gelukkig kwam Paul!! Hij mocht het afmaken, en de boel kloven.



Ondertussen maakte ik het linkerdeel van het pad af, dat wat langs de bessenbedden loopt. Beetje hetzelfde werk als het achterpad eerder deze week.






Dit stuk van het pad ook af! Nou, dat waren een paar mooie fysieke klussen vandaag. Maar goed dat er een goeie bodem onderzat!

ontbijt vanochtend, havermoutkom zat tot de rand vol!


0 reacties: