Foutje.....

on dinsdag 29 oktober 2013
Stel.......... je begint een tuin. Je bestelt een en-or-me hoop aarde. In mijn geval was dat 30 kuub. Doe dan niet zo stom als ik deed, en LAAT HET NIET OP EEN STUK PLASTIC STORTEN!!!!!

Ik dacht slim te zijn, deed er een lap plastic onder, zodat er geen kweekgras doorheen kan groeien, en er geen onkruidzaad in komt. Nou, mooi stom! Omdat het zand op plastic ligt loopt het water niet weg. En aldoor als het zeil er afwaait, en de regen erop stroomt, wordt de berg natter en natter, en steeds meer blubber in plaats van mooie aarde...... Hmpfff!! (Gelukkig hebben we al twee derde op de tuin gestort.)

ondanks alle stenen was het zeil er toch afgewaaid... zand kletsnat!
Maar goed, ben maar weer opnieuw begonnen... alle water eraf gebezemd, zeil in de zon, onderzeil uitvouwen. Tja en natuurlijk....  begon het na een tijdje weer te hozen..... NOG een keer alles vegen. Toen de bult maar weer ingepakt in de zeilen. NOOIT gedacht dat ik me nog es zo druk zou maken over een bult aarde. Maar ja... t is voor de tuin he? ;)

Van het lijstje dat ik vanmorgen gemaakt had kwam dus niet zoveel 

na al dat vegen had ik hier geen zin meer in
Ben maar een beetje gaan opruimen. Er was veel rommel door de storm. Overal planken en omgewaaide potten. Van wat stenen en planken heb ik een hoekje voor de munt gemaakt.




gezellig samen in de zon
Het was een dag voor leuke frutseldingetjes. Na het hoekje voor de munt, zocht ik nog wat verder. Er waren nog 2 flagstones, stapeltje bakstenen eronder, et voila, nog zo'n sfeerhoekje. Nou ja.... wordt vast wel mooi in het voorjaar! Nu nog een beetje erg plastic-achtig.


In de kringloopwinkel vond ik laatst een luxaflex voor 2 kwartjes. Zo'n nep-houten geval. Dat leek me wel wat voor tuin-stekers. Dus, luxaflex uit elkaar gehaald, latjes in stukken geknipt, tekstje erop en dan in de grond. Ach ja, je moet wat als het regent! :-)




Wat een hoosbuien vandaag boven Bussum!! Dat werd veel theedrinken in het schuurtje. Ik vond zowaar een nestbeginsel van een bij (of wesp?). Ze heeft het niet afgemaakt, er zaten maar een paar kamertjes in. Zou mooi zijn als we hier volgend voorjaar ook een bijenkast kunnen plaatsen..... Buiten dan he?




Gelukkig kwam de zon nog even terug, want het was hoog tijd voor het Dinsdags Doorkijkje op de tuin. Hier zie je hoe hard de rogge gegroeid is!



Toen de ZOveelste bui eraan kwam ben ik heel hard naar huis gefietst. Tijd voor de kachel!!



3 reacties:

Unknown zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Unknown zei

Oh, oeps! En ik dacht nog wel, toen je zei om een zeil onder de aarde te leggen, wat een goed idee!

En nu begrijp ik pas waarom je die luxaflex had gekocht, je zat zo trots te vertellen en ik snapte er maar niks van...

Remy

Kees de Boon zei

wow goede tip van die Luxaflex! ik gebruik meestal een oude sanex-fles die ik in stroken knip, maar dit gaat wel een stukje sneller en het levert langere naambordjes op.
Tnx voor de tip!

Een vriendelijke tuingroet,

Kees de Boon | De Boon in de Tuin
http://deboon.blogspot.nl
twitter @keesdeboon